Καλως ήλθατε στο Forum της ΕΑΘ. Μπορείτε να μεταφερθείτε και στο [a href="http://www.thessalonikidiveclub.gr"]site[/a]
'Eνωση Αυτοδυτών Θεσσαλονίκης - Forum
15-Αύγουστος-2022, 12:18:03 πμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
 
  Αρχική   Forum   ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ Ε.Α.Θ. Βοήθεια Ημερολόγιο Gallery Σύνδεση Εγγραφή Chat  
Σελίδες: [1] 2 3 4   Κάτω
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Ναυάγια στην Βόρειο Ελλάδα  (Αναγνώστηκε 241080 φορές)
Alkis
News Contributor
Moderator
Hero Χρήστης
*****

Karma: 49
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.083



« στις: 28-Απρίλιος-2010, 09:29:42 μμ »

Με αφορμή την πρόσφατη εκδήλωση της ΕΑΘ, διέκρινα αρκετό ενδιαφέρον σχετικά με τα υπάρχοντα ναυάγια στην περιοχή της Βορείου Ελλάδος.
Πέρα από τα γνωστά και δημοφιλή ναυάγια στο Καλαμίτσι και στο Σάνη, υπάρχει κάτι άλλο?
Ίσως κάποια βοήθεια από τα logbook ή το αρχείο μελών και φίλων να άνοιγε τους καταδυτικούς μας ορίζοντες.
« Τελευταία τροποποίηση: 15-Μάιος-2012, 10:00:19 μμ από Alkis » Καταγράφηκε

Keep making bubbles !!!!!
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Νέος Χρήστης
*

Karma: 4
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 17


« Απάντηση #1 στις: 29-Απρίλιος-2010, 07:46:10 πμ »

Kαλημέρα,
Θέτεις ένα μεγάλο θέμα, ο Θερμαικός είναι η πιο ανεξερεύνητη περιοχή
της Ελλάδας όσον αφορά τα ναυάγια. Και οι μεγαλύτερες αποκαλύψεις
στο άμεσο μέλλον είμαι σίγουρος θα είναι στα νερά σας.
Από τις αναφορές δεκάδες πλοία ναυάγησαν στο Θερμαικό στον
Α και Β Παγκόσμιο πόλεμο. Στην δυτική πλευρά του κόλπου όι χάρτες
δείχνουν αρκετά ναυάγια μέχρι τη ζώνη των 50μ. Μπορείτε να τα ψάξετε
ή να ρωτήσετε ντόπιους ψαράδες να σας δώσουν πληροφορίες.
Εγώ έχω κάποια σημάδια από ψαράδες στο κέντρο του Θερμαικού
αλλά είναι βαθιά (80-100μ) εκτός του γνωστού "Ρουμάνου" που είναι στα
40 αλλά πολύ μέσα στον κόλπο και σίγουρα η κυκλοφορία των πλοίων
είναι πρόβλημα.Επίσης κάτι παίζει στην περιοχή της Κασσάνδρας στα 70+
μέτρα αλλά και σε αυτό το ναυάγιο η κατάδυση απαιτεί trimix, οργανωμένη ομάδα
και υποστήριξη. Επειδή είμαι και εγώ τοπικιστής  θέτω τις πληροφορίες μου στη
διάθεσή σας, αρκεί να υπάρχει συγκεκριμένο ενδιαφέρον και κατάλληλη ομάδα.
Επίσης μπορείτε να ρωτήσετε και τον Θώκ, κάτι μπορεί να ξέρει...΄
Καταγράφηκε
Germanos
Μέλος ΕΑΘ - TDC Member
Hero Χρήστης
*

Karma: 70
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1.243



« Απάντηση #2 στις: 29-Απρίλιος-2010, 02:50:14 μμ »

Θα ηθελα πολυ να μαθω αν υπαρχει καποιο αλλο ναυαγιο στην ευρυτερη περιοχη της Β.Ελλαδας...
 Σε πρωτη φαση θα ηθελα να μαθω την διαδικασια συλλογης πληροφοριων για ενα ναυαγιο, την ιστορια του και γενικα οτι μπορω να μαθω γυρω απο αυτο...απο που ξεκιναω και σε τι επικεντρωνω σε πρωτη φαση το ενδιαφερον μου κ.τ.λ.
Δεν εχω την καταλληλη εκπαιδευση να βουτηξω σε βαθη μεγαλα και σε μερη που δεν μπορω να προσεγγισω αλλα θα ηθελα να ασχοληθω λιγο με τον τροπο και την διαδικασια συλλογης πληροφοριων για ενα ναυαγιο...Νομιζω οτι πολλοι θα το ηθελαν... Κλείσιμο ματιού
   Αν υπαρχει καποια βιβλιογραφια ή κατι σχετικο με αυτο θα ηθελα να το μαθω...
Αν παρολα αυτα  στην συνεχεια - το οποιοδηποτε ναυαγιο - ειναι σε ενα βαθος, που μου το επιτρεπει η εκπαιδευση μου και η καταδυτικη μου παιδεια να το δω απο κοντα, δεν θα ελεγα οχι... Σαρκασμός
Για αρχη μια εξερευνηση στο παρελθον οπως αυτο που μας προσφερε ο Θωκταριδης στην εκδηλωση μας δεν θα με αφηνε αδιαφορο...  
« Τελευταία τροποποίηση: 29-Απρίλιος-2010, 02:52:16 μμ από Germanos » Καταγράφηκε

οι φωτογραφίες μου

Η υπομονή τελειώνει σε "ήττα" αλλά οδηγεί πάντα σε νίκη....
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
Νέος Χρήστης
*

Karma: 4
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7



WWW
« Απάντηση #3 στις: 30-Απρίλιος-2010, 12:15:10 μμ »

ΦETIX MΠOYΛEN
Tουρκικό θωρηκτό ΦETIX MΠOYΛEN, εκτοπίσματος 2710 τόνων, ναυπηγήσεως του 1871, επισκευασθέν και εκσυγχρονισθέν το 1906. Tο σκάφος τον Oκτώβριο του 1912 βρισκόταν αγκυροβολημένο στο λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Περί τα μεσάνυχτα της 18ης Oκτωβρίου 1912 τορπιλίστηκε και βυθίστηκε από το ελληνικό τορπιλοβόλο Nο 11 με Kυβερνήτη τον Yποπ/ρχο Nικόλ. Bότση.
O τορπιλισμός του ΦETIX MΠOYΛEN αποτελεί φωτεινό παράδειγμα ναυτικής εμπειρίας και ναυτικότητας, αλλά και παράδειγμα Aξιωματικού με τόλμη και αποφασιστικότητα.
Tο βυθισθέν σκάφος εξακολουθεί να παραμένει στην ίδια θέση και σε μικρό βάθος, μόλις περί τα 5 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας καλυμμένο με παχύ στρώμα λάσπης

Naval warfare, 1815-1914
http://books.google.gr/books?id=mswNUZ4w0iwC&pg=PA219&lpg=PA219&dq=feth-i-bulend&source=bl&ots=vCUeamBjxy&sig=udAXmSX455EjV4c-202tLva6Gmw&hl=el&ei=WZnaS7T5GMT4-Abr8fnhDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=7&ved=0CB4Q6AEwBjgK#v=onepage&q=feth-i-bulend&f=false

http://maviboncuk.blogspot.com/2006/03/ironclad-battleship-feth-i-bulend.html

http://www.old-print.com/mas_assets/full/C2421888187.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Nikolaos_Votsis

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%B1%CE%BF%CF%82_%CE%92%CF%8C%CF%84%CF%83%CE%B7%CF%82

http://www.flickr.com/photos/jorge-11/3394307007/sizes/l/

http://www.stoxos.gr/2009/10/blog-post_994.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Feth-i-Bulend

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%91%CE%B2%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%86_(%CE%B8%CF%89%CF%81%CE%B7%CE%BA%CF%84%CF%8C)
Καταγράφηκε

The most important piece of equipment you take with you on a dive is your brain.
Make sure it is in good working order and ready for the dive.
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
Νέος Χρήστης
*

Karma: 4
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7



WWW
« Απάντηση #4 στις: 30-Απρίλιος-2010, 12:24:07 μμ »

Το ναυάγιο βρίσκεται στο βυθό στον άξονα 280-100 μοιρών
Το μέγιστο βάθος είναι 9 μέτρα και το ελάχιστο 5,2 μέτρα.
Είναι βυθισμένο με την δεξιά του πλευρά,έχει κοπεί κατά το διαμήκη άξονά του και έχει αποκαλυφθεί  τμήματα μήκους  25μετρων.
Βρίσκεται 40 μέτρα σε οριζόντια απόσταση εξωτερικά από το νότιο κυματοθραύστη
Καταγράφηκε

The most important piece of equipment you take with you on a dive is your brain.
Make sure it is in good working order and ready for the dive.
sid
Jr. Χρήστης
**

Karma: 8
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 70


WWW
« Απάντηση #5 στις: 30-Απρίλιος-2010, 12:40:01 μμ »

Ο ιστος του ΦETIX MΠOYΛEN βρισκεται στην κορυφη του λευκου πυργου απο τον οποιο κυματιζει η Ελληνικη σημαια.
Καταγράφηκε
Dimitris
Jr. Χρήστης
**

Karma: 2
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 60


« Απάντηση #6 στις: 30-Απρίλιος-2010, 01:45:26 μμ »

Επίσης κάτι παίζει στην περιοχή της Κασσάνδρας στα 70+
μέτρα αλλά και σε αυτό το ναυάγιο η κατάδυση απαιτεί trimix, οργανωμένη ομάδα
και υποστήριξη.΄

Αυτό σε ποιά περιοχή είναι?
Καταγράφηκε
Alkis
News Contributor
Moderator
Hero Χρήστης
*****

Karma: 49
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 4.083



« Απάντηση #7 στις: 30-Απρίλιος-2010, 04:04:14 μμ »

Eκτός του γνωστού "Ρουμάνου" που είναι στα
40 αλλά πολύ μέσα στον κόλπο και σίγουρα η κυκλοφορία των πλοίων
είναι πρόβλημα.

Έτσι μπαίνουν τα μικρόβια. Γιώργο νομίζω ότι πολλοί από εμάς δεν γνωρίζουν για αυτό το ναυάγιο
Το είχα ακούσει κάποια στιγμή από τον Μιχάλη αλλά θυμάμαι μόνο αυτό που αναφέρεις για την κυκλοφορία των πλοίων.
Υπάρχει κάτι περισσότερο? Μήπως κάποια αναφορά σε κάποιο άλλο forum. Δείχνει να έχει ενδιαφέρον ειδικά αν είναι σε αυτό το βάθος.
Και επί την ευκαιρία καλώς ήρθες και στο καταδυτικό forum της Θεσσαλονίκης  Κλείσιμο ματιού
Καταγράφηκε

Keep making bubbles !!!!!
MICHALIS
Sr. Χρήστης
****

Karma: 19
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 402



« Απάντηση #8 στις: 01-Μάιος-2010, 11:56:39 πμ »

Αλκη ο Ρουμανος ειναι σε προσβασιμη περιοχη , ολοι οι ντοπιοι τον ψαρευουν , απλα η ορατοτητα ειναι τρελλα περιορισμενη και μαλλον ειναι ντυμενο με διχτυα .
Οσο για το Φετιχ Μπουλεντ , ευχαριστουμε Sir Thoc  για τις πολυ καλες πληροφοριες (respect !!) !! Το μοναδικο προβλημα του ειναι οτι εχουν απομεινει μοναχα λιγα παλιοσιδερα , μια και εδω και πολλα χρονια το εχουν καταστρεψει , κοψει δηλαδη πολλα και μεγαλα κομματια του για παλιοσιδερα . Επισης , εχω μαθει (οχι απο απαραιτητα τρελλα αξιοπιστες πηγες ) οτι την  στιγμη του τορπιλλισμου του ηταν σχεδον παροπλισμενο .
Για τα ναυαγια του Θερμα'ι'κου , εχω κανει αρκετες φορες αναφορα στο forum , βασισμενος στην ευγενικη και μεγαλη βοηθεια του Γιωργου Καρελα (ΩΩΩΩ ΣΟΥΛΤΑΝ !!) . Υπαρχουν και ναυαγια σε πιο προσιτα βαθη , απλα οι συνθηκες στην περιοχη ειναι ενας παραγων που πρεπει να ληφθει υπ'οψιν . Ορατοτητα , κινηση πλοιων στην περιοχη , μεγαλα βαθη για καποια κλπ . Δεν ειναι αποκαρδιωτικα απλα χρειαζεται σοβαρη οργανωση για να γινει καποια εξορμηση - αποστολη . Παρτε παραδειγμα απο την ομαδα που ηρθε και βουτηξε στο "Νοσοκομειακο" (trimixοβουτια) .
Καταγράφηκε

And then my mind just walked away .....
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
Νέος Χρήστης
*

Karma: 4
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7



WWW
« Απάντηση #9 στις: 01-Μάιος-2010, 04:19:42 μμ »

Αγαπητέ Μιχάλη θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου για το ΦETIX ΠΟΥΛΕΝ σύμφωνα με τις Τουρκικές πηγές ήταν όντος παροπλισμένο.
Ωστόσο όμως είναι μια σημαντική ιστορία με ιδιαίτερη βαρύτητα ειδικά για την Θεσσαλονίκη τις λεπτομέρειες της οποίας ίσως αρκετοί από τους νεότερους δεν την γνωρίζουν.
Ξεκίνησα με το ιστορικότερο ναυάγιο της βορείου Ελλάδος.
Θα πρέπει να τονίσω ότι πρόσφατα σχετικά έγιναν εργασίες "αποκαλύψεως" του ναυαγίου οπότε ίσως να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον πλέον.

Για το «Ρουμάνο» τώρα εγώ στο αρχείο μου δεν έχω κανένα πλοίο με τέτοιο όνομα …
Μιλάμε για ένα δεξαμενόπλοιο ?
σε βάθος -44 μέτρων ?
Καταγράφηκε

The most important piece of equipment you take with you on a dive is your brain.
Make sure it is in good working order and ready for the dive.
MICHALIS
Sr. Χρήστης
****

Karma: 19
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 402



« Απάντηση #10 στις: 02-Μάιος-2010, 10:51:30 πμ »

Γεια σου Κωστα ! Αρχικα , λυπαμαι που δεν παραβρεθηκα στην εξοδο μετα την υπεροχη παρουσιαση σου στην Θεσσαλονικη !
Σε συζητησεις με καποια μελή συνεργειου καταδυτικων εργασιων στην περιοχη , καταλαβα οτι η ανελκυση - καθαρισμος με σκοπο την αναδειξη του ιστορικου αυτου πλοιου ειναι πολυ δυσκολη , ακριβη και μη συμφερουσα . Να τονισω εδω οτι αυτη δεν θα μπορουσε ποτε να ειναι η προσωπικη μου αποψη , μια και δεν εχω ουτε την γνωση ουτε την εμπειρια για να εχω οποιαδηποτε αποψη στο θεμα αυτο . Οντως , η αναδειξη , εστω και των υπολειμματων , ειναι σημαντικη ιστορικα και οπως λες κι εσυ , αυτο ειναι το σημαντικοτερο μνημειο της ευρυτερης περιοχης , τουλαχιστον για τα γνωστα ναυαγια .
Οσο για τον Ρουμανο (συμφωνα με το υπαρχων στιγμα στον χαρτη , το βαθος πρεπει να ειναι αυτο που λες , -44) , λογικο ειναι να μην βρισκει κανενας στοιχεια πλοιου με αυτο το ονομα , μια και αυτο ειναι το ... παρατσουκλι του και οχι το πραγματικο του ονομα , το οποιο φυσικα και δεν γνωριζω . Ειναι το μονο ναυαγιο που μαθαινω εγω οτι εχει παρατσουκλι και δεν ειναι γνωστο με το ονομα του . Ειμαι δε σιγουρος οτι εντος του ναυαγιου δεν εχει μεινει κανενα στοιχειο , λογω του οτι "καλοθελητες" ψαρομπουκαλοι της περιοχης το ψαρευουν πολλα χρονια (ειχα μιλησει με καποιους τετοιους "κυριους" το 1995-96 , οταν εψαχνα μερη εντος του Θερμα'ι'κου για να βουταω , αλλα δεν με επαιρναν στα σοβαρα και δεν με πηγαιναν στα .... λημερια τους απο την στιγμη που τους εξηγουσα οτι δεν ψαρευω χρησιμοποιωντας scuba ) .
Καταγράφηκε

And then my mind just walked away .....
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
Νέος Χρήστης
*

Karma: 4
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7



WWW
« Απάντηση #11 στις: 02-Μάιος-2010, 02:56:20 μμ »

Μιχάλη, πιστεύω ότι θα μας ξαναδοθεί σύντομα η ευκαιρία να ξαναβρεθούμε και θα χαρώ ιδιαίτερα.!
Δυστυχώς στην Ελλάδα όλοι θέλουν να βγάλουν και από την μύγα ξίγκι. Και στο τέλος μένουμε από μετρητά....
Η Ελλάδα ως "μεγάλο ναυάγιο" πλέον, ίσως θα πρέπει να αναδείξει και τα μικρά της ναυάγια αυτά που είναι στην θάλασσα.
Μιας και έρχονται στο "μεγάλο ναυάγιο" ας βλέπουν και τα μικρά τουλάχιστον αυτά είναι διαφήμιση.
Είναι ίσως το ισχυρότερο "προσόν" για την ανύπαρκτη καταδυτική τουριστική βιοτεχνία μας ...

Παράθεση
εκτός του γνωστού "Ρουμάνου"

Παράθεση
Μιλάμε για ένα δεξαμενόπλοιο ?

Καταγράφηκε

The most important piece of equipment you take with you on a dive is your brain.
Make sure it is in good working order and ready for the dive.
ΘΩΚΤΑΡΙΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
Νέος Χρήστης
*

Karma: 4
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 7



WWW
« Απάντηση #12 στις: 02-Μάιος-2010, 03:18:23 μμ »

2. Φορτηγίδα έξω από το λιμάνι της Νέας Σκιώνης.
Βάθος –80 μ

3. Στον Πύργο (δυτικά 1ου ποδιού) είναι ένα ατόφιο σε (άριστη κατάσταση) άσπρου χρώματος, μονοπρόπελο καΐκι, χωρίς όνομα, μήκους 13,3 μέτρων, ξύλινο, σε βάθος –52,6 μέτρων.

Τα στίγματα τα στέλνω στην διοίκηση του σύλλογου και από εκεί τα λαμβάνεται εσωτερικά.   

Καταγράφηκε

The most important piece of equipment you take with you on a dive is your brain.
Make sure it is in good working order and ready for the dive.
Filippos S.
Μέλος ΕΑΘ - TDC Member
Jr. Χρήστης
*

Karma: 13
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 64



« Απάντηση #13 στις: 02-Μάιος-2010, 04:32:29 μμ »

Παιδιά το Ρουμάνο είναι ένα ναυάγιο ακριβώς επάνω στην ακτογραμμή και είναι δύσκολο να προσαράξεις με το σκάφος με ασφάλεια λόγω ότι περνάνε μεγάλα εμπορικά πλοία.Επιδή το έχω βουτήξει  μπορώ να σας πω ότι είναι αρκετά
Ενδιαφέρων σαν ναυάγιο που αρχίζει από τα 36 μέχρι τα 43 μέτρα αν θυμάμαι καλά.
Το δυσκολότερο είναι η ορατότητα που είναι ελάχιστη και  μεγάλο μέρος είναι καλυμμένο με δίχτυα λόγο το ότι το προτιμούν επαγγελματίες  και καθημερινός ερασιτέχνες ψαράδες.το πρώτο που συναντάς είναι ο μεγάλος πλαγιασμένος γερανός και μετά φτάνεις σε ανοικτά αμπάρια που δεν το προσπάθησα λόγο μηδενικής ορατότιτας.το καράβι ήταν εμπορικό όπου μετέφερε πρώτες ύλες στα λιμάνια.
Ενάμιση μίλι από αυτό υπάρχει ένα ακόμα ο Σέρβος όπου και αυτό δεν είναι κάτι το ενδιαφέρον γιατί το μόνο που υπάρχουν κάτω είναι μεγάλες σωλήνες και λαμαρίνες.
Καταγράφηκε

Filippos Soukovelos
-------------------
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Νέος Χρήστης
*

Karma: 4
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 17


« Απάντηση #14 στις: 02-Μάιος-2010, 10:13:19 μμ »


Η Ελλάδα ως "μεγάλο ναυάγιο" πλέον, ίσως θα πρέπει να αναδείξει και τα μικρά της ναυάγια αυτά που είναι στην θάλασσα.
Μιας και έρχονται στο "μεγάλο ναυάγιο" ας βλέπουν και τα μικρά τουλάχιστον αυτά είναι διαφήμιση.
Είναι ίσως το ισχυρότερο "προσόν" για την ανύπαρκτη καταδυτική τουριστική βιοτεχνία μας ...

Παράθεση
εκτός του γνωστού "Ρουμάνου"

Παράθεση
Μιλάμε για ένα δεξαμενόπλοιο ?


Σοφά λόγια από τον Κώστα...
Το στίγμα του "Ρουμάνου" είναι
  
      
 40 23 82   Β
            
 22 47 33   Α
Η ιδανική συνέχεια για μια ιδανική έρευνα για άλλα και πιο αξιόλογα ναυάγια θα ήταν
-έρευνα σε πρωτογενείς πηγές
-επιτόπια έρευνα αξιοποιώντας πληροφορίες και ρωτώντας τους ψαράδες.
Καλή συνέχεια... και καλώς σας βρήκα και στο φόρουμ σας!
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] 2 3 4   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

Unique Hits: 9330609 Unique Hits: 9330609
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.129 δευτερόλεπτα. 21 ερωτήματα.